אפריל 19, 2024
כל השלבים בהחלפת צילינדר – אתם שואלים ואנחנו עונים!

כל השלבים בהחלפת צילינדר – אתם שואלים ואנחנו עונים!

המפתח נתקע במנעול? המנעול מתחיל לעשות בעיות ולא מסתובב כמו שצריך? הדלת לא ננעלת? יכול להיות שאתם צריכים להחליף צילינדר. החלפה נכונה של צילינדר יכולה לחסוך לכם הרבה כסף וכאב ראש בהזמנת מנעולן או פורץ מנעולים בעתיד. סיכמנו עבורכם את כל השלבים להחלפה נכונה של צילינדר לדלת.

מה זה צילינדר?

הצילינדר הוא למעשה המקום אליו אנו מכניסים את המפתח המהווה חלק חשוב ממנגנון הנעילה של הדלת, והוא המנגנון הנפוץ ביותר במערכות הנעילה השונות. הצילינדר בנוי מכמה חלקים שנראים כמו חריצים משוננים המתאימים לחריצים החרוטים על המפתח עצמו. 

מתי צריך להחליף צילינדר?

אם המפתח נשבר בתוך הצילינדר, או שהצילינדר עצמו תקוע ולא מסתובב, זה סימן שצריך להחליף את הצילינדר. מצבים נוספים בהם מומלץ להחליף צילינדר ליתר בטחון הם אם איבדתם את המפתחות שלכם או כשאתם עוברים לדירה חדשה.

האם להזמין מנעולן או להחליף לבד?

יש לציין שלמרות שהחלפה של צילינדר אינה פעולה מורכבת יותר מדי, היא עדיין דורשת ידע טכני ויכולת תפעול של כלי עבודה. אם אתם מנוסים בעבודות שונות וסומכים על עצמכם שתוכלו לבצע את החלפת הצילינדר כמו שצריך, יכול להיות שתוכלו לעשות את ההחלפה בעצמכם.

אם אינכם בטוחים שאתם יודעים מה לעשות, או שפשוט אין לכם כוח להתעסק בזה, מומלץ בחום להתקשר למנעולן או לפורץ מנעולים מוסמך. החלפה של צילינדר הינה הליך פשוט וזול, ואין ספק שכל מנעולן שייתן לכם שירות יידע מה לעשות. שימו לב שכמו בכל הזמנה של מנעולן או פורץ מנעולים, יש להזמין אך ורק איש מקצוע אמין עם רישיונות מתאימים לעסוק בפריצת מנעולים. 

מה הציוד הנדרש?

לפני שמתחילים, חשוב לשים לב שיש לנו את כל הכלים הדרושים לביצוע ההחלפה.

  • צילינדר חלופי: חשוב מאוד לוודא שרכשתם צילינדר שיתאים לדלת שלכם לפני ביצוע ההחלפה. אם הצילינדר שלכם עשה בעיות, מומלץ לקנות צילינדר איכותי ועמיד יותר על מנת להרחיק את היום בו תצטרכו לבצע החלפה נוספת
  • מפתח אלן
  • מברג פיליפס
  • מברג שטוח
  • בוקסה

מומלץ להביא קופסה קטנה בה תוכלו לשמור את הברגים כדי שלא יתפזרו וילכו לאיבוד. כמו כן, תוכלו גם להיעזר בכלים מקצועיים יותר כמו מברגות וחולצים על מנת לייעל את העבודה. 

השלבים בהחלפת צילינדר:

  1. בשלב הראשון נשחרר את הברגים מהלוח המגן על המנעול לדלת ואת הברגים המחזיקים את הידית. לאחר מכן, נסיר את הלוח והידית. 
  2. לאחר הוצאת הידית נוציא באמצעות המברג השטוח את הברגים על הפלטה מהצד הפנימי, על מנת לשחרר את הצילינדר מהדלת.
  3. נשתמש בבוקסה על מנת לשחרר שני אומים מהלוחית התופסת את הצילינדר, ונמשוך את הצילינדר החוצה. 
  4. כעת נכניס את הצילינדר החדש ונקבע אותו באמצעות הברגים שהוצאנו.
  5. בדקו האם הצילינדר עובד, וסיימתם!