אפריל 20, 2024
איכס עכבר כיצד להיפטר מעכברים בבית עכבר מצוי בתוך העיר

איכס עכבר כיצד להיפטר מעכברים בבית

ישנם כאלו שמגדלים עכברים לבנים בבית לשם חיית מחמד אך לא כל מי שיש לו עכברים בבית נהנה לגדל אותם כחית מחמד ברוב המקרים כניסה של עכברים לבית מגיעה דרך מערכות הביוב או פחי הזבל ישירות אל תוך הבית. אמנם העכברים נראים כחיות קטנות וחמודות ומתוקות שאינם מזיקות אך למעשה לא כך הדבר בכלל העכבר הינו מטרד עבור דיירי הבית ומעביר מחלות לבני האדם נשיכה מעכבר יכולה להיות מסוכנת עד מאוד ובאותה מידה גם שריטה מעכבר. העכברים הינם נשאים של חיידקים ומחלות רבות וכאשר מגיעים למגע עם בני האדם עלולים העכברים להעביר את המחלות הללו ישירות אל בני האדם.

עכבר מצוי בתוך העיר
עכבר מצוי בתוך העיר

בנוסף למחלות העוברות דרך העכברים, עכברים בבית אינם נעימים למראה העין וכן יכולים יצור נזק עצום לרהיטים ולמוצרים הנמצאים בבית. אחד הדברים המאפיינים עכברים הוא כרסום ולכן גם הם נמנים על משפחת המכרסמים כאשר ישנה בבית נוכחות של עכברים ניתן לראות את זה באמצעות כרסום של חפצים שונים בבית וישנם מקרים בהם אפילו ניתן לשמוע קולות של כרסום מכל מיני מקומות בבית. כרסום החפצים אינו מזיק רק לריהוט או לחפץ עצמו אלא אף יכול להסב נזק משנה הגדול ממנו בהרבה עכברים אוהבים לכרסם בין היתר חוטי חשמל ונמצאת סכנה ממשית של התחשמלות או קצרים בבית כתוצאה מכרסום של עכברים את חוטי החשמל של הבית. בנוסך ניתן לגלות נוכחות של עכברים על ידי גללי הצואה אשר הם מותירים אחריהם באמצעות גללי הצואה ניתן להבחין אם יש עכבר בבית או חולדה גללי הצואה של עכברים הינם קטנים ונראים כמעין גריעים של זיתים בצורתם ובצבעם לעומת גללים של חולדה שהינם הרבה יותר גדולים. כמו כן כאשר מסתובבים בבית ילדים קטנים על הרצפה הימצאותם של גללים אלו מסוכנת אך הרב יותר משחשבנו.

כיצד ניתן להיפטר מעכבר בבית?

ישנם מספר שיטות ביתיות בנוסח של "עשה זאת בעצמך" על מנת לתפוס עכבר או להשמידו שיטה ראשונה הינה מלכודת עכברים המסורתית ישנם כמה סוגי מלכודות של עכברים מלכודת הדבר שעשויה קלקר שבתוכו ישנו דבק חזק מניחים פתיון בתוך המלכודת וכאשר העכבר מנסה להגיע אל הפתיון הוא נתפס בדבק ואינו יוכל לצאת משם אך ברוב המקרים מלכודות אלו אינן פועלות והעכברין לא נלכדים בתוך המלכודות.ישנו עוד סוג של מלכודות והוא כמעין כלוב שמניחים בתוכו את הפתיון וכאשר העכבר מגיע לקחת את הפתיון הוא נלכד בתוך הכלוב ואינו יכול לצאת אך גם זה אינה שיטה יעילה במיוחד היות והמלכודות לא תמיד פועלות כראוי או מכיון שהעכברים יודעים לא להכינס אל תוך המלכודת. בעבר מכרו גם בחנויות השונות מלכודות שהוגות את העכבר בדומה לאלו שבסרטים המצורים של טום וג'רי אך כבר הם אינם בשימוש ולא ניתן לקנותם.

שיטה שניה היא פיזור רעל עכברים בתוך הבית העכבר בולע את הרעל ומת לאחר זמן קצר אמנם שיטה זו יותר יעילה מהשיטה הראשונה אך מסוכנת להפליא מכמה בחינות ראשית החומר שנמכר כרעל עכברים אינו חוקי והוא מיועד להדברה בחקלאות החומר אינו חוקי למכירה רגילה כיון שהוא מסוכן מאוד חומר זה מכיל חומר הנקרא ברודיפקום שגורם לשטף דם פנימי ולמותו של העכבר אך פיזור של חומר מסוג זה בבית מסוכן לחיות המחמד הנמצאות בבית וכמובן לילדים המסתובבים בתוך הבית על מנת לפזר רעל מסוג כזה יש צורך בהכשרה הניתנתת למדבירים בעלי רשיונות.

השיטות של עשה זאת בעצמך אינם מומלצות בכל הסוגים ההמלצה הטובה היותר היא לקרוא לאיש מקצוע מדביר מוסמך שעבר הכשרה מקצועית על מנת שיבצע הדברת עכברים יעילה מדביר מקצועי יודע כיצד ואיך להתעסק עם רעלים מסוגים שונים. מדביר מקצועי יידע להבחין באיזה סוג עכבר נמצא בבית ומה השיטה היעילה והבטוחה ביותר על מנת ללכוד אותו. הזמנת מדביר מקצועי לוכד עכברים היא הפתרון הקל והבטוח ביותר עבורנו.

חשוב לבדוק לפני הזמנה של מדביר את ההמלצות הניתנות עליו וכמובן אם הוא בעל רשיון הדברה מוסמך מטעם משרד הבריאות אסור בשום פנים ואופן להזמין מדביר שאין לו רשיון הדברה מדביר שכזה אינו עבר הכשרה ואינו יודע כיצד ואיך להשתמש ברעלים נגד מזיקים בנוסף מדביר כזה אינו רשאי לקנות חומרי הדברה בחנויות המיועדות למדבירים היות ואין לו רשיון לכן גם החומרים שהוא מתשמש בהם אינם חוקיים ומסוכנים אף יותר מחומרי הדברה מאושרים.