אפריל 25, 2024
כוחו של הרכב בעזרת מצבר לרכב

כוחו של הרכב בעזרת מצבר לרכב

הרכב הוא מכלול נרחב של פריטים –כבר כתבנו בעבר על הנושא של כדאיות התקנת מצבר לרכב, המצבר הוא מורכב מהברגים הקטנים המחזקים את הגלגלים ועד המנוע החזק והאימתני . אחד הרכיבים המשמעותיים ביותר ברכב הוא המצבר . המצבר מספק את כוח ההתנעה של המנוע , ובאופן כללי את הפעילות החשמלית במתבצעת ברכב . המצבר הוא שמאפשר לנו לשמוע מוזיקה קצבית ברדיו או ליהנות מהבריזה הנעימה והקרירה של המזגן בימי הקיץ החמים . משום כך , כשמדובר בתקינותו של המצבר , יש צורך לעמוד עם היד על הדופק ולבדוק אותו מדי פעם אצל איש מקצוע .

כוח מצבר לרכב

כמה דברים על מצבר לרכב

קונים רכב חדש ? או שאולי צריכים להחליף מצבר ? אלה כמה דברים שכדאי לדעת על ספק הכוח המדהים הזה :

  • המצבר מותאם לרכב – כשם שלא תקנו נעליים במידה 44 לילד , כן לא תוכלו להתאים מצבר של 80 אמפר לרכב קטן . על פי רוב , המצברים מתחלקים לשני סוגים : מצבר של 60 אמפר לרכבים קטנים ומצבר של 80 אמפר לרכבים גדולים . (מעבר לדף מידע בנושא התקנת מצבר לקטנוע)
  • מצבר לטווח מוגבל – תוחלת החיים של מצבר רגיל הפועל על חומצה ומים נעה בין 3 ל -4 שנים . לפיכך , כאשר אתם קונים מצבר חדש , חשוב לוודא כי הוא מגיע באחריות מלאה , כדי שתוכלו לפנות לעזרה במקרה שבו המצבר יתקלקל . ישנם מצברים שתוחלת החיים שלהם נעה בין 10 ל -15 שנה .
  • לכל מצבר יש מתח – מצבר לרכב פועל על מתח חשמלי . מומלץ להתייעץ עם חשמלאי רכב לגבי סוג המתח המתאים לרכב שלכם . בדרך כלל המתח נע בין 6 ל -12 וולט . שימו לב כי מתח גבוה מדיי עלול לצרוך כמויות מים גדולות , ואילו מצבר בעל מתח נמוך מדיי עשוי שלא להתאים לרכב .
  • למביני עניין – הטיפול במצבר לרכב הוא טיפול מורכב , בייחוד כאשר אתם נדרשים לבצע בדיקה למצבר מדי תקופה . כאשר אתם ניגשים להוציא את המצבר , חשוב להשתמש בכל אמצעי הזהירות . ראשית , יש להרחיק את המצבר מאש , מכיוון שהוא מכיל גזים דליקים . שנית , יש להגן על הגוף באמצעות משקפי מגן , כפפות ובגדים מיוחדים , מכיוון שהמצבר מכיל גם חומצה . בגלל ההתעסקות המיוחדת , לא מומלץ לחסוך בכסף על חשמלאי כאשר יש בעיה במצבר . חשמלאי מומחה ייתן את השירות הנכון , תוך הקפדה על כללי הזהירות , ויוכל אף לספק שירות מצבר עד הבית .

מה עושים כשמצבר הרכב מתרוקן

כל נהג , מנוסה או ותיק , חווה לפחות פעם אחת בחייו התרוקנות של מצבר לרכב . אחת הסיבות הנפוצות להתרוקנות זו היא השארת אורות דלוקים ברכב . מסיבה זו , ברכבים החדשים כיום מותקנת מערכת מיוחדת שנועדה להתריע על אורות דלוקים על ידי צפצופים עוד לפני שהנהג יוצא מהרכב . סיבה נוספת להתרוקנות המצבר יכולה להיות קצר שנגרם בית הקטבים של המצבר , עקב נזקים של חלודה וקורוזיה . אז מה עושים במקרה שבו המצבר מתרוקן ? אחד הפתרונות הנפוצים ביותר הוא חיבור כבלים חשמליים בין שני רכבים והתנעת הרכב הבעייתי . במקרים שבהם פעולה זו לא עוזרת , יש לפנות לחשמלאי מקצועי כדי שיוכל לבדוק את הרכב לבצע החלפת מצבר לרכב .

אפשר להזמין מצבר לרכב באתר http://bestmatsberim.com , ספק מומלץ נוסף באזור תל אביב ניתן לבקר בחנות של מאור מצברים לרכב בכתובת http://matzberim.net

מאמרים מומלצים לקריאה ברשת: